Prvú diskusiu tretieho ročníka sme zahájili s Ivkou Havranovou. Ivka má viac ako 28 ročné skúsenosti s vedením ľudí v oblasti obchodu a služieb. Baví ju hľadať cesty, ako budovať funkčné tímy a baví ju vychovávať nasledovníkov veľkých ideí a vízií. Dnes sa venuje vzdelávaniu manažérov najmä v HORECA segmente a cielene pracuje s mladými ľuďmi.
V Ivkinej kariére sa opakuje jeden scenár - nastúpila do firmy, ktorá sa mala predať. No ona firmu dokázala rozhýbať tak, že si ju majiteľ radšej nechal a ešte do nej začal opäť investovať. Tento scenár sa s ňou Peter snažil počas diskusie prejsť a vytiahnuť kľúčové momenty. Pár z nich prinášame v krátkom ohliadnutí.
Nemôžete opakovať to isté a čakať iné výsledky
Základná otázka, ktorou sme začali: „Ako rozhýbať firmu a ľudí v nej? Hľadať ľudí alebo je možné rozhýbať aj takých, ktorí sú v nej roky?“ Ivkinou hlavnou myšlienkou, ktorá sa jej niekoľkokrát osvedčila, je - prijať zodpovednosť a začať od seba. To je začiatok úspešnej zmeny. Nie je možné snažiť sa o zmeny druhých a nezmeniť seba, či svoj prístup.
Pritom je nesmierne dôležité neustále sa zamýšľať: „Čo môžem urobiť ja, aby firma začala fungovať lepšie?“ Nestrácať čas pozeraním na druhých a ich analyzovaním.
No a ako nakaziť zmenou ľudí okolo seba? „Ak chcete nakaziť, tak sa musíte vyzdravieť od mnohých spoločenských klišé/masiek. Musíte mať vysporiadané aj to, ako zvládate svoju vlastnú moc a pozíciu. Mala som šéfov, ktorí mi moc museli nútene demonštrovať. A to zabíja niečo, čo je veľmi vzácne - kreatívne myšlienky. Ak aj vy zo svojej pozície šéfa zabíjate to najvzácnejšie - kreatívu - odpovede na otázky ako by si to urobil ty, dehonestujete prínos ľudí, nikdy ich ničím nenakazíte.“